LinkedIn som kommunikasjons- og markedsføringskanal

ICC Norge
Content Marketing Norge

Er du tilgjengelig og synlig for alle som jobber med Internasjonal Handel?

  • Hvordan får du synliggjort og fremhevet bedriftens kjernekompetanse og samtidig skapt oppmerksomhet rundt din egen merkevare?
  • Hvordan skiller du deg ut ifra mengden av konkurrenter som kan ha det samme målet som deg selv?
  • Hvordan kan personlig merkevarebygging bli et konkurransefortrinn og hva må da ligge til grunn for dette? 

ICC har i samarbeid med Content Marketing Norge satt opp et online kurs over to halve dager med fokus på bruk av LinkedIn som kommunikasjons- og markedsføringskanal for bedrifter som jobber med fokus på Internasjonal Handel. Finner kundene dine deg på verdens største B2B nettverk? Deler du av din kompetanse og bygger deg opp som en av de faglige autoritetene som kundene tar kontakt med? 

I løpet av en dag skal du få innsikt i hvordan du og din bedrift skal jobbe strategisk for å øke synligheten og få flere kunder i det markedet og bransjen dere jobber i innenfor internasjonal handel! Tid: Vi har satt opp et kurs på våren og et kurs på høsten. –

Tid: Vi har satt opp et kurs på våren og et kurs på høsten.
26. og 27. mai, kl. 09.00 – 12.00
6. og 7. oktober, kl. 09.00 – 12.00
Sted: Online
Pris: NOK 4.990,-

Optimalisering av din personlige synlighet og profil på LinkedIn – Bli en av de beste norske ledere og bedriftene på LinkedIn!

Vi går gjennom hvordan du aktivt kan skape synlighet og engasjement i LinkedIn Du får innblikk i gode case fra norske og internasjonale bedriftene og ledere jobber for å ta en sterk posisjon på LinkedIn.

  • Hvordan skal en god personlig LinkedIn profil se ut og hvorfor er det viktig at alle i bedriften har en god profil?
  • Hvordan jobber ledere med å synliggjøre bedriften og sin egen kompetanse?
  • Hvordan legger de beste opp sine planer for å utnytte den organiske delen av LinkedIn
  • Hvorfor må du begynne å skrive og dele innlegg og artikler
  • Hvordan sikre at du som leder og bedriftens faglige eksperter kommer tydelig frem på LinkedIn
  • Vi går gjennom hvordan de beste jobber for å ta en sterkere posisjon på LinkedIn
  • Hvorfor hjelpe og løfte opp dine kolleger og ansatte i bedriften
  • Hvordan bli en verdifulle ambassadør for selskapet

Firmasiden og merkevarebygging

  • Hvorfor er det viktig å sette opp eller optimalisere bedriftens LinkedIn side?
  • Vi ser på betydningen av å nå dine målgrupper med godt innhold
  • Hvordan bør bedriften presentere seg på LinkedIn-siden
  • Presentasjonssider, tilknyttede sider, karrieresider
  • Utvikling av godt innhold som fungerer for bedrifter på LinkedIn
  • Hvordan drive engasjement
  • Hvordan kan du som leder involvere deg og styrke din merkevare jennom blogg funksjonaliteten

Merkevarebygging og omdømme

  • Hva bidrar til å styrke og/eller svekke din og bedriftens omdømme
  • Hvordan få algoritmene til å skape effekt for deg?
  • Hvilke data og målgrupper er viktig for deg og hvordan finner du de?
  • Hvordan nettsiden spiller sammen med personlige profiler og bedriftssiden i nasjonal og internasjonale sammenhenger

Hvordan sikre organisk synlighet / å bli sett og oppdaget av nye kunder

Hvordan LinkedIn-annonsering forsterker og bidrar til synlighet og nye kunder

  • Vi går gjennom den betalte delen av LinkedIn
  • Hvilke formater finnes
  • Effektiv bruk av pixler
  • Hva vil skape god effekt for din bedrift?
Hadda

Fagansvarlig

Hallfridur «Hadda» Johannsdottir

Head of LinkedIn & Social Media
Content Marketing Norge

Hallfríður Jóhannsdóttir, eller Hadda som vi sier i Norge, er opprinnelig fra Island og har en teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik. Hun er sertifisert digital markedsfører fra Digital Marketing Institute, har Facebook Blueprint Professional Media Buyer Certification og har gjennomgått Content Marketing Norge sine sertifiseringer i Social Media Manager og Content Marketing Manager. Hun har tidligere jobbet i NITO som nettredaktør og ansvarlig for sosiale medier med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. I tillegg er hun hentet inn til en rekke byråer som digital strateg og spesialist på sosiale medier. 

Hadda er i dag en av de fremste i Norden på hvordan man som bedrift / leder skal kunne utnytte LinkedIn på en mest mulig strategisk og effektiv måte. Hadda fungerer i dag ofte som en digital mentor for bedrifter/ledere i næringslivet og er blitt en attraktiv og engasjerende foredragsholder og kursleder. 

Hadda har gjennomført opplæring og kurs for et 100-tals ledere og bedrifter som f.eks. Gjensidige, Taxback International, Maskingrossisternes Forening, TetraPak, Bergen Kommune, Herøya Industripark, Trygg Trafikk, Norges Forskningsråd, Nelfo, NHO, UiO, Ass Bryggeri, Stavanger Kommune, Scandic Hotels, Thon Hotels, Storebrand, Hansa-Borg Bryggerier, BUFDIR, Kristiansand Kommune, Necon Energi, NEAK, Ferd Sosiale Entreprenører, Impact Startup Norge, NMBU, Conscia Norge, Knack AS, TU Jobb og mange flere. Hun holder kurs på Norsk, Engelsk og Islandsk. Hun jobber med både organisasjoner og offentlige etater, men har sin styrke i hvordan B2B bedrifter kan jobbe mer effektivt, styrke sin synlighet og skape resultater i sosiale medier og på LinkedIn spesielt. Hvis du ønsker å holde et internkurs for din bedrift, så ta kontakt på content@contentmarketing.no for tid.

Påmelding